Matlist

Medans jag har spenderat min dag i sängen och på soffan så har jag ägnat mig åt att skriva matlista för 5 veckor och vad som behövs införskaffas vecka för vecka. Jag kan lova er att det är svårt att komma på maträtter då Tobbe är den kräsnaste vuxna människa jag träffat. Men jag har gjort mitt bästa för att han ska bli nöjd. Här får ni listan vecka för vecka.


Vecka 38

Måndag: Kålpudding och potatis

Tisdag: Chili con carne med nachochips

Onsdag: Snabb morotssoppa med bröd

Torsdag: Hel kyckling med massa kryddor på och ris till de

Fredag: Tacopaj


Vecka 39

Måndag: Raggmunkar

Tisdag: Köttfärspizza

Onsdag: pasta carbonara

Torsdag: köttbulla och potatis

Fredag: Köttfärspaj


Vecka 40

Måndag: Smålandsrulle

Tisdag: Phad Thai

Onsdag: Citronkyckling med honung

Torsdag: Kokt korv med bröd

Fredag: Korvsoppa


Vecka 41

Måndag: Falukorv i ugn

Tisdag: Köttfärslimpa

Onsdag: Hockeyburgare

Torsdag: Hel kyckling med ris och currysås

Fredag: Lasagne


Vecka 42

Måndag: Köttbullar och potatis

Tisdag: Stekt korv och pommes

Onsdag: Varma mackor/toast

Torsdag: Biffar med pommes

Fredag: Falsk fläskfilé med klyftpotatis


Kommentarer
Postat av: Mirja

Du har inte tråkigt va?

2009-09-03 @ 10:20:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0