Lördag

Morgonen började med ett dop. Tobbes syster och Henke har ju fått barn för ett tag sedan och det var nu dags att döpa lille Melker. Jag är ju dock inte så mycket för kyrkor men tyckte ändå det var fint. Efter dopet var det fika hemma hos Henke och Linda, det bjöds på smörgåstårta och prinsesstårta, och icke att förglömma så fyllde Maya 6 år (Maya och Melker är alltså syskon). Jag har ju precis börjat äta igen efter min diet så fick ta det sakta men säkert. Vit 14:00 åkte vi från Linda och Henke för att inhandla mat inför ikväll, vi hade tre gäster hemma hos oss ikväll. Vi bestämde oss för att bjuda på kroppkakor så i ca 3 timmar slet jag och Tobbe med att först skala 5 kg potatis, sen riva 5 kg potatis och sist men inte minst stoppa dom fulla av fläsk, lök och kryddpeppar. Det blev tillslut hela 33 kroppkakor. Jag åt 2 stycken och kände att det fick räcka. Men våra gäster var nog mer än nöjda. När våra gäster hade åkt så kände jag hur ångesten kröp på mig om allt jag ätit idag så jag tog på mig joggingkläderna och tog med mig Bob ut och joggade en runda. Så här sitter jag nu ny duschad. Ska snart sova för att sedan ta en ny joggingrunda imorgon på morgonen. Men det börjar bli tungt att jogga nu när det är så kallt ute, jag får så ont i halsen på något konstigt sätt. Och ne det är inte för min dåliga kondis utan jag får det redan efter 200 m. Jo förresten så gick jag slutligen ner 8 kg på 3 veckor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0