Många frågor

Fruktansvärd dag på jobbet, mitt huvud var inte alls med och det sprängde bakom ögonen. Men det är bara härda ut, det är ju fruktansvärt att se på lönespecifikationen att man har förlorat 1000 spän eller mer, det är ren och skär ångest. Men fortsätter dagarna att vara så här så måste jag nog stanna hemma för jag är helt slut. Efter jobbet åkte jag till pappa för att diskutera om hur jag ska göra med mina bilder. Det är mer att tänka på än vad man tror, ska dom köpa hela rättigheten till bilden eller ska dom bara köpa tillstånd till att använda den till en specifik sak eller ska dom betala mig en summa och man kommer överens om att dom får använda den till tex 1000 vykort/inbjudningskort/grattiskort eller dylikt, det är sjukt mycket att tänka på, man vill ju inte bli lurad. Köper dom loss bilden så har dom ju rättigheter att göra vad dom vill med den, och det är ju surt om dom ska tjäna pengar medans jag bara fått en engångssumma, jag tror på att dom köper en bild och man kommer överens om att dom får göra tex 1000 kort och vill dom använda bilden till annat så får dom betala mer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0