Hektisk lördag

Idag har jag fått mycket gjort, på morgonen åkte jag hem till pappi och fikade, drack lite kaffe och delade på en kanelbulle. Vid 13:00 så hämtade jag Tobbe som skulle byta in vårt Wii til ett Xbox 360, själv skulle jag på syn undersökning vid 13:30. Jag hade fått sämre syn på båda ögonen, men på ena ögat hade mitt brytningsfel blivit sämre och på det andra ögat så hade jag blivit mer närsynt. Optiken visade mig skillnaden från hur jag såg idag med mina glasögon jag har nu och hur jag skulle se när jag fick mina nya, och det var extremt stor skillnad, kul att han visade mig skillnaden. Vi gick in en snabbis på maxi och handlade och efter det så åkte vi in till stan för att köpa ett spel till xbox:et. När vi kommer hem så inser vi att vi inte har någon potatis så det var bara till att åka igen, väl hemma med potatis inser vi att vi inte har något salt, jag går ner till Ok Q8 för att köpa men dom har inget där så Tobbe cyklar iväg till Kinesen, väl hemma med salt så inser vi att vi inte har svart peppa, Tobbe blir sur och skiter i svartpepparn och tar vitpeppar istället, så vi får se hur denna kasslergratäng blir. Ne nu ska jag kolla film. Och förresten så har jag även hunnit med att göra flygande Jacob så det blev 6 matlådor till jobbet.

Flygande Jakob

Ingredienser

  • 1 kg kycklingfilé
  • 140 g bacon
  • 3 bananer
  • 2 dl chilisås
  • 5 dl vispgrädde
  • 1 ½ dl jordnötter

Gör så här:

Strimla kycklingfilé och bacon. Hetta upp en stekpanna och stek kyckling- och baconbitarna på medelstark värme tills filén fått fin färg. Gör detta i 2-3 omgångar så att det blir lagom mycket i stekpannan. Lägg över kyckling- och baconbitarna i en hyfsat stor ugnsform. (Jag använder en rektangulär som är 22 x 35 cm och 4 cm djup eller den ovala på bilden.)

Skiva bananerna och fördela över kyckling- och baconbitarna.

 Vispa grädden och blanda med chilisås. Häll över och bred ut. Strö över jordnötter.

 Gratinera i mitten av ugnen 225 grader i 15 minuter.

 Servera med kokt ris och sallad


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0