Zig Zag

Att köra bil med musik av den högre sorten av ljud är bland de bästa jag vet, jag önskar att jag hade börjat köra folk race, jag tror att denna sport hade passat mig perfekt, tyvärr så går det inte så fort som jag önskar att de borde. Nog pratat om bilkörning. Idag har jag jobbat , efter jobbet tog jag bilen hem och lyssnade på musik med ljud av den högre sorten, väl hemma dammsög jag samt att jag städade av mitt sybord, Det var ju dags att ta fram fintyget för Ebbas klänning och det brukar inte vara populärt att lägga ut ett vitt tyg på ett skitigt underlag. Då det var ett x antal mönsterdelar att ta ut så tog jag mamma till hjälp, Hon var en duktig hjälpreda och vi delade upp sysslorna. Nu är alla 18 mönsterdelar uttagna så nu är det bara till att börja zigzagsa alla kanter för att sedan sy ihop alla delar, och jag vet knappt vilka delar som är upp och ner eller om det är en sidodel, känns lite oroväckande ha ha. Men som tur var så tog mamma hem alla backstycken för att zigzagsa, och jag tog framstyckena. När mamma hade åkt så hjälpte jag Tobbe med att skriva ett CV och jag tror att han blev nöjd med de. Jag cyklade sedan iväg och handlade lite mat och nu sitter vi bänkade framför tv:en och tittar på rent hus. Sen dags för duschen och sedan dags att lägga sig i sängen och läsa en bok. Jo för resten så tror jag att jag ska köpa ett starkitt till screentryck för 3500kr,
Startpaket för textiltryck (GRU-A3 40)
Screenram M-40
Konstgummirakel 32 cm
Exponeringsarmatur
Exponeringsbord A3
Glasskiva A3
Beskiktningstråg 30cm
Passvinkel A3
Ready Sense fotoemulsion
250G Stripper- schablonborttagare
250ML Avfettningsmedel

Där emot så tror jag inte att det är tillräckligt stort för vad jag vill trycka, detta räcker ju till tryck för kläder och tex kuddar men att trycka tyg så behövs det större format än A3. Men å andra sidan så är det nog ett bra start paket. Men egentligen är inte storleken de största problemet utan vart jag ska vara. Badrummet är inte å tänka på för ni som har hållit på med screentryck vet att det blir sjukt smutsigt av all färg och med all rengöring som blir av screenramen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0