Tänk om tänk rätt ta nya tag

Jag har nu under en tid sakta men säkert gått ner i vikt, i höstas på bara en månad rasade jag 15 kg. Men nu är jag i ett mellanläge där det går sjukt trögt. Jag måste göra ett nytt ryck och gå ner dom sista kilona. Jag har bara sedan i måndags gått ner 1 kg, och tyvärr är jag en person som vill se resultat direkt, jag skiter i 1 kg jag vill ha 10 kg bort, men jag vet att jag måste tänka om, till slut är 1 kg 10 kg och fortsätter jag tänka så, så har jag tappad mina kg jag vill bli av med. Men faktum med att jag har funnit en ny vän, jag har mer eller mindre blivit manisk vid att väga mig, jag börjar med att väga mig på morgonen, äter lite men ofta på dagen, sen av bara rent intresse så väger jag mig på kvällen också för att se hur mycket man går upp på en dag, märker jag att jag gått upp till dagen efter så blir det mindre av de jag kan dra ner på som tex. bröd eller pasta och mer motion. Jag känner att jag måste ha kontroll på vad jag stoppar i mig och hur det påverkar mig, för annars blir det tillslut att jag “unnar mig” och de slutar ofta i att man unnar sig för mycket, Jag har verkligen märkt de, för mig är det allt eller inget. Mitt nya tankesätt är att tänka längre och om jag verkligen mår bra av att äta detta onyttiga och vad det får för konsekvenser. Och nej jag åt ingen cupcakes idag. Där emot så gick jag och Tobbe stensö slingan som är 5 km, vi gick och sprang i omgångar, och imorgon är det min mammas tur att följa med på en tur.


Kommentarer
Postat av: Karin

Hej tjejen! Ville bara tala om att det är HELT normalt med platåer när man minskar i vikt.. Det är kroppens sätt att rätta in ämnesomsättningen till den "nya" vikten och ett sätt för den att hejda upp så man inte förlorar muskelmassa. Efter min operation fick jag veta att det optimala är att minska max 1 kg i veckan och att platåer på både 2 och 3 månader inte är ovanligt.. Så det vänder nog igen snart ska du se. Och du... du är en heting ;-)

2009-05-28 @ 07:57:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0