Våfflor och vackra damer

Igår hade jag fullt upp, började jobba 08:45 och slutade 17:15 cyklade direkt till pappa för att ta nya mått på Ebba. Flyttade ner midjan aningen men kund ju inte flytta för mycket då det är där midjan är. Imorgon ska jag börja på grundformen och hoppas på att bli klar med farm och bakstycke så jag kan börja göra mönstret snart. Efter besöket hos pappa cyklade jag hem till Tobias. Började diska och laga mat, blev en utsökt pasta sås på kassler och purjolök, den var mycket uppskattade av Tobias. Efter maten gick vi och badade. Klockan hade blivit mycket och jag var sjukt trött. Tobbe skulle kolla ballar av stål (den svenska versionen) och det hade väll jag också velat men jag orkade verkligen inte. Låg en stund och funderade på lite olika mönster och hur mycket tyger jag ska beställa från olika grossister, men det var en liknelse med att räkna får för jag somnade snabb och mins inte idag vad jag kom fram till igår. Idag efter jobbet ska jag, Therese, Thereses sambo Samuel och deras söta son Ludde ut till Sabina, Elton och Jocke det blir vofflor och kaffe. Jag hoppas att dagen går fort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0