Härliga söndag

Vilken härlig söndag, Vaknade kl 10:30 gick upp och satte mig i soffan, strax där på kom Ellen och Marcus också upp. Vi gjorde oss i ordning och åt en suverän frukost med kaffe, yoghurt och kellogsflingor med choklad och jordgubbar. Pappa ringde och berättade att det var loppis i folketspark, självklart var vi tvungna att åka dit. Det var strålande sol och alla var på bra humör. Jag hittade tre saker på loppisen som jag kände att jag var tvungen att ha. Jag hittade en liten röd leksaks symaskin då min kärlek till symaskiner är  stor så kunde jag inte annat än att köpa den, en rosa plåtburk med rosor och guldkant (en bra kombination) hittade också en gammal köksvåg som jag ska ha i köket med blommor på. Efter loppis och lie kaffe åkte vi vidare till pappa och Anna, blev ännu mer kaffe och Marcus hälsade på Vilja och Elof då det var ett tag sedan som dom sågs, Marcus spelade air-hockey med Elof medans vi andra hejade på. Efter besöket hos pappa så åkte vi till Media Markt och Tobbe köpte DVD-spelare då vår gamla gått sönder, åkte vidare till IKEA och jag köpte två blommor, när vi var klara var vi självklart tvungna och äta lite och tog en korv och kola. Det hade också blivit dags för Marcus att åka till Stockholm igen och vi körde ut han till flyget, tråkigt att helgen gick så fort och jag hoppasatt Marcus tar sitt förnuft till fånga och flyttar hem till Kalmar snart. Nu ska jag sätta mig hos Tobbe i soffan. Skriver mer senare,



     
 
 
                           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0