Roadtrip till Öland

Det har verkligen varit en suverän dag idag. Vaknade 08:00, låg kvar i sängen och pratade med hjärtat. Vi gick upp och klädde på oss för att sedan ta en promenad till Berga för att handla frukost. Vi hade ju en nattgäst inatt nämligen min syster Ellen. Hon låg fortfarande och sov. När vi kom hem väckte vi henne, jag satte på kaffet och hoppade in i duschen. Under frukosten bestämde vi att vi skulle ta en runda till Öland. Henke P ringde och frågade om inte Tobbe skulle med till stan för att kolla kläder inför kvällen. Men Tobbe föreslår istället att Henke följer med till Öland, vi ringer även andra Henke. Så vi vart full bil. Första stoppet blev Ölandsköpstad där Henke P skulle köpa jeans och som vanligt blev det på dressmann, en affär jag verkligen hatar. Henke P och Henke N var ölsugna, så vi fick allt stanna för att släcka denna törst. Men det bästa var att jag hittade 40 kr och Tobbe spelade för 15 kr på en spelmaskin och efter 2 tryck så hade han 108 kr, den tackar vi för. Åkte vidare till ÖB där jag köpte grönsåpa och frön, dags att börja så för balkongen. Efter ÖB var grabbarna även hungriga så vi stannade i hamnen för lite mat, Jag och Ellen tog pommes, Tobbe tog kroppkakor, Henke N tog en korv och Henke P tog en gyrostallrik. Efter maten blev det mjukglass med violtopping. Vi lämnade ön och jag körde till Oxhagen för att lämna av grabbarna hos Nenne och Henke P. Själv åkte jag och Ellen till Lindstal för att hälsa på Sabina. Så ännu mer fika med kanelbulle och kaffe. Äntligen hemma och jag kan lova att det är skönt att var ensam ibland.



                 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0