Tisdag kväll

Det har verkligen varit en toppendag idag, förutom all snö som kommit. Jag han med en del innan jag började jobba och de kändes bra. Idag är det även trandagen, men det är inte som det var när man var liten, då man fick hänga upp en strumpa vid sängkanten och när man låg och sov kom mamma och pappa in och stoppade strumpan full av godis, och på morgonen när man vaknade fanns det spår av tranans fötter samt massa fjädrar över hela huset, de var tider de. På tal om mamma så skickade hon ett sms nyss där det står

- du har fått en P-bot.

Men självklart så försökte min mamma bara skrämma upp mig, även om jag gick på det så tog jag det med ro och insåg att det bara var till att betala och se glad ut. Men som tur var så skulle min mamma bara vara lite rolig och skämtade med mig. Imorgon är lönen på kontot och det är alltid lika kul. Jag ska införskaffa mig lite saker till balkongen samt hårfärg, tröja, smink från make up store och ett par skor. Föresten så kanske vi kommer att få en ny familjemedlem, Tobbe är nämligen på gång att skaffa hund. Vi får se lite hur det blir men förmodligen så ska Danne och Tobbe till Gislaved för att kolla på en Stafford valp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0