Söndag

Idag har jag varit på drilltävling med Sabina. Detta har både varit trevligt och intressant. Var där vid 09:00 0ch åkte där ifrån vid 12:00 tiden. Kom hem och satte mig en stund för att sedan åka till OBS och handla godis och en avokado, vi åkte sedan vidare till Rinkabyholm och hämtade sommardäcken. Körde sedan hem och började städa. Tobbe blev sur när jag trotsade på att vi skulle städa för han ville ligga i soffan och kolla fotboll. Men han var så duktig så, han fick städa hallen medans jag tog resten. Vi började kolla på filmen the Wrestler, men fick avbryta, Julia kom hem och vi kollade på en mer barnvänlig film. Efter filmen så fixade jag i ordning terrariet så vi kan börja måla samt sätta igång vattenfallet så att Lemmy kan flytta in. Jag slipade också ner alla delar till ljusbordet och spikade ihop det, så nu ska jag bara spackla de samt slipa de, sätta lister på insidan för att sedan kunna sänka ner en plexiglas skiva, borra ett hål för lampan och sist men inte minst måla det ljusrosa. Ni kanske undrar varför jag köpte godis och avokado. Jo det är ju faktiskt påsk snart och vem vill inte ha ett påskägg??Avokadon skalade jag för att få ut kärnan som jag nu har förberett för plantering, detta kommer ta ungefär 6 veckor innan jag kan sätta ner den i jorden, jag har faktiskt aldrig påbörjat en avokadoplanta på detta vis, men självklart måste jag prova vilket som funkar bäst. Jag ska också odla physalis, paprika och passionsfrukt. Som ni kanske märker så vill jag bara att det ska bli balkong väder så jag kan börja odla och plantera, jag längtar verkligen tills vi köper hus så jag kan skaffa mig ett växthus och ett stort land. Ne nu ska jag fortsätta städa och skura.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0