Sommardäck

Idag har det varit 12 grader varmt och jag har suttit inne hela dagen, så tråkigt. Men jag körde en ny taktik idag och det var att inte kolla på klockan så frenetiskt utan bara låta tiden gå, och det funkade faktiskt rätt bra, tiden gick fortare och när jag slutade så njöt jag av solen och cykelfärden hem. När jag var hemma stod Tobbe på parkeringen och väntade på mig. Vi skulle iväg och kolla nya sommardäck. Tobbe hade hittat 4 stycken i närheten av där vi bodde så vi körde dit, det fanns 4st splitter nya för 1200 och 4st begagnade för 800. Först tänkte jag att jag skulle ha dom för 1200 men när vi kom dit så var dom begagnade som nya och vi fick dom för 700 då vi behövde byta fäljar, som tur är så hade jag 4st fäljar med rätt storlek och att byta fäljar kostade 400 så det blev ju ändå 11 hundra så det känns billigt och bra för 4st sommardäck. Föresten så är det en släktträff inplanerad snart då min farmor fyller 85 år. Det ska bli kanon kul då hela släkten på pappas sida är utspridd över hela Sverige, Halland, Skåne, Kalmar och så klart får vi inte glömma kärnan där pappa är uppväxt i självaste Alsterbro där festen ska hållas den 25/4. Det ska bli kul att träffa hela släkten. Jo jag fick förresten hem en bok och en film av Cesar Millan, mannen som pratar med hundar. Känner att jag måste läsa på så att allt blir rätt från början och att Bob blir en sympatisk och trevlig hund. Mycket hundprat nu men jag tycker faktiskt att det ska bli fantastiskt kul och jag vill bara ha torsdag. Imorgon måste jag verkligen ta ut mönsterdelar till Ebbas klänning, det börjar närma sig till balen med storm steg, och jag måste sätta fart då tiden inte alltid räcker till, heltidsjobb och hund samt ett hem att sköta, inte mycket tid över för annat. Jag ska köpa mig ett par riktiga promenad skor nästa månad, tänkte att jag skulle ut och springa och gå långa promenader nu när det börjar bli sol och varmt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0