som en splatterfilm i vardagen

Idag har Tobbe lyckats skrämma upp mig sjukt mycket. Vi klockan 12:00 ringer min mobil och jag ser att det är Tobbe som ringer, blir väll lite fundersam över varför han ringer han skickar ju alltid sms när jag jobbar då jag har svårt att svara. Men som tur var så hade jag inget samtal just då och kunde svara. I andra delen av luren hör jag en chockad Tobbe som säger att jag måste komma hem genast då han har skurit sig kraftigt i fingret. Stänger ner min dator fort som tusan och kastar mig in i bilen, jag ringer och Tobbe kommer ut till parkeringen. Med en av mormos hemma vävda handukar sätter han sig i framsätet rätt lugn men med en chockande blick. Väl på vårdcentralen så möts vi upp av en sjuksköterska som tar hand om mitt hjärta, en läkar få kolla över såret, som tur var så var det inga nerver eller senor som slitigts sönder men man ser ända in till benet och med dom oden sagda så var det dags för mig att lämna rummet. Jag valde att istället vänta utanför och låta doktorn göra sitt jobb. Det blev 8 stycken smärtsamma sprutor och ynka 6 stycken stygn. Det var en lång väntan och jag var glad över att det inte var jag då jag är sjukt rädd för sprutor, och delar som inte sitter där dom ska är det värsta jag vet och det går fett bort. Men det äckligaste av allt är nog allt att denna köttslamsan som blev kommer att trilla av så det kan växa ny hud, det fick mig att tänka på när en bäbis tappar navelsträngen, fy tusan vad äckligt. Så nu vet jag inte hur han ska klara sig. Men nu till något trevligare, jag har bestämt mig för att säljamin dator, har idag en 17 tums Dell laptop och ska byta upp eller kanske ska säga ner, kommer bli en mini-pc, sjukt fin, ljus rosa och allt.

ps, Mormos handuk fick bli kvar på vårdcentralen.


Kommentarer
Postat av: mack tha kniv

majset, är det bra med grabben?? förresten, vad går din dator loss på? kanske är sugen....

2009-03-11 @ 23:18:07
URL: http://orsaktillextas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0