Mönster dags

Jag har börjat känna mig mer sugen på att sy för var dag som går. Jag plockade fram mina pärmar och skisser och har nu suttit i en bra stund och bara kollat igenom allt. Jag måste snart börja med ett grundmönster till min syster så jag sedan kan göra mönstret till hennes balklänning. Men faktum är att jag vill sy till mig själ också och det har jag nog aldrig riktigt velat innan förens nu. Det är svårt att göra ett mönster till sig själ som sitter bra, och jag är absolut inte van att sy till mig själv, det är inte det lättaste att prova in på sig själv. Jag har skissat upp en klänning som jag ska sy till mig och skulle egentligen vilja börja på mönstret redan ikväll om jag inte hade varit för trött. Jag gör mig nog själv en tjänst genom att inte ta ett måttband i min hand. Varje millimeter måste vara på pricken och det klarar jag inte nu så det skulle bara sluta med att jag får göra om allt igen. Ska föresten åka ut till pappa någon dag och göra klart mitt skissbord. Ett måste när man tecknar he he.



 
   
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0