Kroppkakor again

Idag har mina ögon krånglat, dom känns klibbiga och ömma, inte som en ögoninflammation utan på ett annat sätt, lite ont i huvudet och trött men efter 4 Alvedon och lite kaffe så var humöret på topp. Det är ju trots allt bara en dag kvar till helg och det känns skönt. Föresten har jag en fråga till er läsare, jag jagar svaret på en fråga jag och Linn klurat på hela dagen, Vad händer med brottslingar som får tex 2 års fängelse och dom har en fast tjänst vid domen? Har arbetsgivaren rätt att säga upp dom eller vad händer? Man kan ju inte få stämpla då man måste vara aktivt arbetssökande vore ju också konstigt om man fick ta tjänstledigt, men vad tusan händer med dom? Någon som vet, borde ju i och för sig vara olika beroende på vilket brott och hur länge du ska vara borta men jag vill veta svaret. Så snälla om någon vet, hör av er så jag och Linn får ro. Detta var bara en liten parantes och åter till dagen. När jag kom hem hade Tobbe gjort kroppkakor som han bjöd mig och Tina på, det var dom bästa kroppkakorna Tobbe gjort och jag måste säga att han är världens bästa kille. Händer nog inte så mycket mer idag mer än att jag ska hoppa i badet och skrubba bort all död hud. Fick mer tvättnåja än vanligt. I går kollade jag och Tobbe på ett program som handlade om två personer som inte tvättade sig på 6 veckor, fattar ni sex &/%#& veckor, dom hade tre ombyten och ett par strumpor, detta fick mig att må illa och jag känner att jag måste tvätta mig 10 gånger om. Tänk att rensa fisk och inte få tvätta sig, det var just en av sakerna hon gjorde, själv får jag ångest bara av att skala en clementin utan att kunna tvätta händerna. Ne nu ska jag ta min skrubb och ta mig ett bad,

hej då din döda hudcell.



       

Kommentarer
Postat av: mack tha kniv

maja, ärligt talat vet jag inte. men tjänstledigt kan man som sagt ta, dock är den rätt tidsbegränsad så två ger nog avsked från jobbet är jag rädd. så satsa inte på en kriminell bana, det är mitt tips!

2009-03-06 @ 17:47:54
URL: http://orsaktillextas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0