Gothare eller vad?

Känner att jag varit dålig på att skriva och ännu sämre på att lägga upp bilder från vardagen. Men min tid har inte räckt till för detta och jag ar heller inte prioriterad de. Det har varit jobb och mycket annat. Bland annat så drog jag igång med träningen på nytt i onsdags, så nu ska jag bara hålla det vid liv, Men på torsdagen så hängde Martina på hem och vi drog igång med påskpynt, kan nog säga att våran ide om gips ägg misslyckades, så vi får nog allt ta och komma på en bättre ide. Men innan vi gick lös på pysslet så var vi runt och handlade massa. Bland annat så handlade jag jord, balkongmatta och massa frön (jag vet att jag skrivit detta tidigare, jag är inte senil) Men det jag skulle komma till var att jag nu igår kväll planterade en del av fröna, bland annat

Jordgubbsplanta, djungelgurka, physalis, citron, passionsfrukt, paprika tomat och ranunkel. Frågan är ju bara hur allt ska få plats? Jag har ju massa andra fröer att plantera. Det jag är mest nyfiken på är djungelgurkan som ser ut som små meloner (som jag tidigare sker så är dom sjukt söta). Det är ju äntligen fredag och jag och hjärtat ligger hemma i soffan och kollar tv, Vi åt en god middag innan, med coleslaw, saltgurka, och en mycket god hamburgare gjord på nötkött samt en utsökt sallad. Efter maten så slängde jag i färg i håret, och när jag blandade färgen tänkte jag, shiit vad &%¤&( är det här för färg, och nu känner jag mig som en gothare med en brun röd utväxt och svarta toppar, fy &O(¤5 det går ju inte, men vad ska jag göra när jag inte längre vill ha svart hår och känner inte för att göra en avfärgning så jag blir orangemelerad i huvudet och att håret blir så slitet och tunt att de går av. Men vad ska jag göra??????? Jag måste väll trots allt lite på min lillasyster som trots allt är frisör, lika väl som hon lämnat jobbet för sin balklänning på mig och där jag säger att vissa saker går och inte går. Man måste trots allt lita på folks kunskap, och jag får helt enkel nöja mig med att se ut som en gothare. Imorgon ska jag köpa färg till terrariet samt nya däck till bilen. Ja just de en viktig detalj, det har ju varit mycket som snurrats i Tobbes huvud nu under några dagar, han ringde ju på en valp, men fick tyvärr inte någon denna gången, men han fortsätter sitt sökande, och jag hoppas han tar sitt förnuft till fånga och köper en bullterrier. Så länge jag kan minnas så har jag alltid velat ha denna fantastiska hund och jag lovar mig själv att någon gång när jag har tid så ska jag skaffa tillökning i familjen i form av en bullterrier. Men tyvärr finns inte det utrymmet idag men förhoppningsvis fram över. Nu ska jag lägga ifrån mig datorn och lägga benen högt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0