Fylla våld och roligheter.

Då var snart helgen över. Sitter just nu i Sölves soffa, Tobbe, Henke och Sölve kollar sex driver, jag är måttligt intresserad då jag redan sett den. Gårdagen började lugnt och harmoniskt. Tobbes pappa kom hem till oss vid 09:00 tiden och började med terrariet. Jag ska inte säga vi men Anders fick mycket gjort, min uppgift i det hela var att såga frigolit och dammsuga samt blåsa ut mönster i frigoliten med en värmepistol så det ska se så naturtroget ut som möjligt. Vattenfallet är "klart" bortsätt från att vi ska ta bort sanden och sätta slangen till pumpen. Nu är det bara lite färg och grenar som fattas, jag har en ide om att bygga en trappa av resten av frigoliten, men vet inte riktigt hur jag ska få fast den för jag kan ju inte borra i botten då jag har våtduken där. Ska ju köpa några meter grovt rep och fästa från vägg till vägg så han får lite att klättra i. Jag har mycket andra idéer om vad jag ska göra och jag lovar bilder både innan det är klart och när det är klart. När Tobbes pappa jobbat klart så var det dags för oss att fixa till oss för kvällen skulle sluta i Ålem hos Sölve. Vi ringde Henke och frågade om han skulle med och givetvis skulle han de. Vi körde och landade hos Sölve runt 16:00. Jag tog det lugnt med ölen då jag ska köra idag så för mig blev det bara 2,8 och 3,5:or. Vi hade riktigt trevligt tills några riktiga rå puckon eller ska jag säga bondläppar? Kom. En kille fick ett glas i huvudet och där var allt igång. Jag kände då att det var dags för mig att gå upp på övervåningen och lägga mig. Klockan var då 02:40 och jag somnade. Vaknade imorse klockan 08:30 alla andra låg och sov utom jag och Tobbe, så vi gick upp. Jag gick ut i trädgården och började leta efter Sölves glasögon som han kastade av sig i ett raseriutbrott under slagsmålet, jag hittade dom men något sneda. Gick sedan in och plockade upp allt glas och tomma burkar som stod överallt. Satte på lite kaffe och här sitter vi nu alla fyra i Sölves soffa och kollar film. Nu är det dags att gå upp till ICA och handla frulle.


Allt kan hända i Ålem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0