Balkongväder

Jag har inte så mycket att skriva om dagen då den bara rusat förbi. Var förbi hos pappa en stund efter jobbet. Pappa hjälpte mig att såga till delarna till ljusbordet. Så nu ska det bara spikas ihop, spacklas, slipas och målas samt att jag måste fixa en plexiglasskiva, detta kommer bli kanon. Efter att ljusbordet är klart så ska jag börja slipa ner vårat balkongbord. Jag har planer på att lasera det vitt och själva bordsskivan ska jag måla/lasera med liggande schackrutor. Detta kommer bli sjukt snyggt. Detta året ska jag lägga ner energi på balkongen och få den hemtrevlig. Nästa månad är det dags att plantera så krukor, blomlådor, jord och frön ska inhandlas. Måste hitta ett par fina stolar också, ska nog kolla efter några loppis stolar som jag ska måla ljusrosa eller om dom bara ska vara vita och att jag syr sittdynor. Hur eller hur så ska jag fixa med detta så snart det blir balkong väder. Jag vill verkligen ha vår nu. Imorgon är det fredag och jag jobbar till 21:15. På ett sätt känns det skönt då det är så avslappnat att jobba kväll, lugnt och skönt och inte så mycket folk. Nu ska jag sätta mig ner och rita lite, längtar tills jag blir klar med mitt ljusbord så jag kan skissa av mina modeller jag redan gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0