Sluta grogga börja jogga

Jag vet att man ska vara tacksam för att man har ett jobb men nu när det är så fint väder så önskar jag att jag bara var ledig. Jag jobbar denna och nästa vecka och sen har jag 3 veckors semester, vet inte riktigt vad jag tycker om de då det egentligen är alldeles för tidigt för semester enligt mig, men vist om vädret är som det är idag så känns det ändå helt okej. Och jag har ju faktisk 2 veckor semester till lite senare i slutet av Juli början av Augusti, så jag får väll vara nöjd. Vi har ju lite planer för sommaren så det blir nog bra till slut. Jo förresten så tog jag tag i min kondition, som jag tidigare skrev så har jag hur bra motion som helst när det gäller att cykla och gå men att springa, fy fan säger jag bara. Men idag tog jag steget till en bättre kondition, Jag, mamma och Lasse drog ut på stensö för att springa/gå 5,5 km. Jag måste säga att jag blev lite imponerad av mig själv då jag förväntade mig själv att jag knappt skulle orka 20 m, men det gjorde jag. Men man märker ju att konditionen inte är på topp, jag fick sjukt ont i ljumsken. Men jag ser det så här, jag är ny med att springa och mina kropp är inte van vid detta så nästa gång är det nog bättre, och nästa gång är på Onsdag då jag och Anna ska ut och springa/gå. Dess utom kommer det bli 1 timma promenad om dagen då jag måste gå till jobbet och hem då NÅGON har snott min cykel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0