Snöyra

Dagen har verkligen varit mysig. Vi vaknade 08:00 och låg kvar i sängen och pratade, efter en stund gick vi upp och gjorde oss i ordning, men ingen frukost blev det för det skulle vi ju äta hos mormor. När vi var halv vägs så ringde mormor och sa att det var sjukt mycket snö så hon ville inte att vi skulle köra men jag var ju redan halv väg och det var också jag som satt bakom ratten och envis som man är så lyssnade jag inte på mormors råd utan körde ändå. Väl framme möttes vi av en förvånad mormor som stod och skottade snö. Vi gick in och mormor satte på kaffe, jag och Tobbe körde upp till affären och köpte frallor, det var en god frukost. Vi var tvungna att åka rätt snabbt då det snöade rejält. På vägen hem åkte vi förbi Sabina och Elton, tog en kaffe och pratade. Vi körde sedan vidare till stan och var där en stund, snabbt hem för att möta upp Julia som jag skulle köra till teatern. När vi lämnat Julia så åkte jag och köpte sushi och Tobbe ville ha Mc Driven så så fick det bli. Det var sjukt gott med sushi och jag tror att jag skulle kunna leva på de. Väl hemma och med tiden som gick var det snart dags att hämta Julia igen. Åter igen hemma så la jag mig i badet och inväntade att klockan skulle slå 21:00 då serien om Knutby började, kan väll inte säga att det var en bra serier men kommer nog följa den då det är sjukt intressant, jag har alltid varit lite svag för att läsa om sekter och seriemördare. När jag pluggade så gjorde jag ett fördjupnings arbete om seriemördare och det var sjukt intressant och jag kunde nog ha letat fakta hur länge som helst. Det som gör mig intresserad av just seriemördare är att dom kan leva ett fullt "normalt" liv med fru och barn och samtidigt leva ett dubbel liv, en massmördare mördar ju flera samtidigt och sedan tar dom oftast livet av sig själva. Ja en sak är säker och det är att inget ut av det är normalt och jag kan bli rädd av bara tanken på att det finns människor som vill andra så illa. Men en sammanfattning av dagen och jag kan bara säga att den varit mysig med mycket tankar.



Kommentarer
Postat av: Elsa

Ändrat typsnitt ser jag. Nice!

Jag kommer till kalmar nästa helg. En favorit i repris månne? Jag ringer!

2009-02-14 @ 18:45:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0