Ljuset i tunneln

Ny lön och ny månad. För varje månad som går så tänker jag

- Nu Maja nu ska du bli bra på att spara och lägga undan pengar, inte slösa, du har ju så mycket prylar så du behöver inte mer.

Men lik för bannat så åker kortet fram och jag hittar mycket mer än jag kunde ana. Vist det är min lön och jag gör vad jag vill men jag önskar av hela mitt hjärta att jag var en spara och inte en slösa,. Men när jag ser att lönen är på kontot så blir jag som en treåring i en leksaksaffär, jag kan inte låta bli. Men denna månaden har jag tagit steget och radera ut numret till telefonbanken, vi får verkligen hoppas att detta hjälper mot mina impuls köp, gjorde upp en deal med mig själv om att jag sparar 5000 kr och slösar 5000 kr när jag var student klarade jag ju mig på hela 7000 och då var det ju hyra mat och alla andra räkningar samt alla tyger, saxar, nålar, mönsterpapper och dyra linjaler man skulle köpa för de, nu när jag tänker efter så undrar jag hur fan jag klarade mig. Bara slutmodevisningen gick ju på 8000 med tyg, tråd och alla attiraljer. Jag tackar gud och kronprinsessan för mitt jobb, känns så bra att Daniel och Madelene har förlovat sig nu när det är finanskris och allt, jag ser äntligen ett ljus i tunneln, (jag hoppas du tar detta med en nypa ironi) Nu ska jag borsta mina gaddar och slänga mig i säng, det är en tidig dag imorgon och jag måste vara pigg som en mört,


Kommentarer
Postat av: Anonym

Maja!!

Det är ju Viktoria som har förlovat sig!

Har du inte koll på vår underbara kungafamilj?

Trodde du var inbiten royalist :)

2009-02-26 @ 20:01:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0