Då var man bilägare då.

Ursäkta att jag inte skrivit på nån dag men jag har haft fullt upp. Igår jobbade jag till 18:00, cyklade sedan hem och väntade på pappa. Anledningen till att pappa skulle hämta oss var att vi skulle kolla på en bil, och ja vi köpte den, nybesiktigad, nyskattad, och ytterst lite rost för att vara en Ford. Vi betalade 3500:- så det känns ju inte så blodigt och det känns som en bra första bil. Fick lite dåligt samvete då pappa fick punka på höger framdäck och det var ju faktiskt jag somlurade ut han, men då man har en handy man till pappa så fixade han det snabbt och lätt vid vägkanten och vi kunde köra vidare, vi körde till en av pappas vänner som jobbar på en bilverkstad, han tyckte den absolut var värd 3500, lite ny olja och en tvätt så kommer den bli fin. Den får gå så länge den går. Nog med snack om bilen. Idag är det fredag och jag har längtat så hela veckan. Jag verkligen älskar helger och ska ta vara på denna helgen till max. På lördag kommer Tobbes föräldrar och kollar lägenheten (hans mamma Annika har inte sett den än) sen ska vi träna träna träna för det har jag inte gjort på två dagar och jag börjar faktiskt få ångest för de. Måste till stan också och kolla foundation och en klänning jag sett i HM:s katalog. Sen ska jag bara ta det lugnt och lägga benen högt kanske sy lite för de är jag sugen på. Nu måste jag tyvärr dra änden att jag inte vill men jag har ett jobb att sköta.


Kommentarer
Postat av: Maracas

grattis till bilen majset, jag räknar med att du hämtar mig på stationen med den sen när jag kommer på besök

2009-02-06 @ 15:35:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0