zooplanet.se

Lemmy har flyttat in i det nya terrariet och det gamla är ute ur lägenheten, så skönt kan jag lova. Men det nya terrariet är mycket större än det förra, det är hela 2 m högt 2 m brett och 1 m djupt, och då jag inte lyckas få utt värmen så måste jag köpa en keramisk värmelampa på 250 W och en armatur för 250 W:s värmelampor, om jag skulle köpa det här i Kalmar i djuraffären ligger lampan på 500 kr och armaturen ligger runt 350 kr, men på zooplanet.se är det billigare, lampan kostar 305 kr och armaturen 265 kr MEN så klart har dom sidan stängd under ett tag och svara verken på mail eller i telefon, vad tusan jag som är i stort behöv av denna lampa, eller jag och jag snarare Lemmy är i behöv. Får försöka lösa värmen på annat sätt, bör också köpa en power sun lampa som ger både UVB och UVA men den ligger på ca 800 kr och är på 150 W så då behövs det också en armatur för den och den kostar säkert 300. Hu vad pengar det går på bara lampor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0