påskmiddag

Idag har vi varit på påskmiddag hos mamma och Lasse,. Det var jag, Tobbe, Julia, Ellen, Ebba, mormor, mamma och Lasse. Vi var hos mamma ca 13:00, alla gick och väntade på att Ebba skulle komma hem från simhallen, vi höll på att dö av hunger. Tillslut kom Ebba och äntligen kunde vi äta. Jag har insett att jag måste ha bättre planering över mina måltider. Efter maten så gick jag ut med Bob. Tobbe, Julia, Ellen och Ebba följde med. Vi gick runt Lindö och Bob var verkligen tokig. Väl hemma igen så var det dags för fika, det serverades kaffe och citronpaj med grädde och jordgubbar, mumms. Jag tog också lite nya mått på Ebba för balklänningen, jag blir så trött på det mönstret och hoppas det går ihop med alla mått nu. Nu sitter vi hemma i soffan precis hemkomna från en promenad, Tobbe väntar på att fotbollen ska börja, KFF mot AIK. Jag sitter och funderar på vad jag ska hitta på, ska jag kolla fotboll med Tobbe eller roa mig själv? Borde i och för sig jobba med Ebbas mönster så det blir rätt någon gång.

       
     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0