Utemöbler och sol

Som ni säkert har sett så har Bob redan kommit hem. Vi fick hämta honom redan i onsdags. Resan hem gick bra förutom lite spyor efter åksjukan. Vi kom hem och Bob var nervös och rädd för vad som väntade han. En han anpassade sig snabbt . Efter ett tag så släppte han loss han började både äta och dricka, och det kändes väldigt skönt att han gjorde det så snabbt. Efter maten så var det ju dags för att kiss, men inte i mitt kök. Så snabbt som tusan tog jag han under armen och ut och ner för alla trappor så han fick göra klart sina behöv där ute. Efter rastning så gick vi upp och la oss i soffan och kollade på tv. När det var läggdags så visade Tobbe vart han skulle sova, och det var såklart bredvid sängen på en pläd och inte i sängen. Han gnydde ett tag men infann sig rätt snabbt och somnade till slut. Under natten så gnydde han och Tobbe klär på sig och springer ut för att låta han kissa, och han behövde verkligen kissa. Det känns som han har fattat grejen med att vara rumsren, men det kanske bara är ett önsketänkande från min sida. När klockan ringde i morse så gick jag upp och ut med Bob. Han gjorde både det stora och det lilla vill säga. Sen var det dags för mig at åka till jobbet medans Tobbe och Bob fick vara hemma och mysa. Jag hade lagt in om ATK (arbetstidsförkortning) idag från klockan 14:00-16:15 och idag när jag kom till jobbet så var det godkänt, då vart jag glad ända tills jag fick mitt semester schema. Och jag kan säga att jag är jävligt bitter på min schemaläggare, jag fick vecka 25-27 och vecka 33-34. Från början hade jag bett om 30-35 och om det var så att det var alldeles för många som ville ha tider där kunde jag tänka mig från vecka 28 eller 29. Men vad &%¤# fick jag om inte helt jävla fel. Nog ältat om de. Idag efter jobbet så åkte jag hem till Tobbe och Bob och vi gick ut en runda och tränade koppel. Det gick bra men självklart fanns det mycket att titta och nosa på. Vi bestämde oss för att åka och köpa utemöbler till balkongen. Det blev en serie från IKEA, ett bord och två stolar. Det står nu monterat på balkongen och vi ska äta vår första middag på denna balkong. Det är ca 13 grader varmt och just nu kan det inte bli bättre. Förresten så har mina plantor börjat komma upp och jag längtar tills dom blir stora och kan stå på balkongen,

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0