Tripp till Öland

Igår var vi i Nunnedalen och vandrade med Danne och Elsa. Nunnedalen ligger på Öland och är ett skogsområde som faktiskt är väldigt förtjusande, det är smalt och snårigt och mycket av djur och växter. Det var mycket trevlig promenad och både Elsa och Bob var mycket duktiga när dom gick upp för dom branta backarna, det är så brant att man måste hålla sig i ett rep vid sidan av stigen och jag kan lova att det var jobbigt. När vi hade gått en runda och klättrade oss upp för dom branta backarna så vi kom till stigen uppe så stannar Danne helt plötsligt och säger lugnt och sansat, oj en orm, och då vaknade Tobbe bakom mig, Tobbe hatar ormar och an fick smått panik men skötte det fint. Denna lilla huggorm var ju bara liten och ringlade snabbt iväg, men när vi har gått en stund till så stannar Danne igen och säger ne men kolla, då är det en Huggorm till och den var inte liten den, den var stor och tjock. Jag måste säga att det var riktigt länge sedan jag såg en huggorm. Väl vi bilen igen så körde vi till sandbergen så att Elsa och Bob fick bada. Tobbe hade ju gjort en picknick korg med skinksallad och pitabröd, det var super gott att sitta där i solen med trevligt sällskap och äta en fin sallad. Vi åkte hem efter några timmar på Öland, jag släppte av Tobbe och Danne hemma hos Danne och åkte sedan hem för att lämna bilen. Jag gick sedan tillbaka och satte mig på balkongen med Danne, Tobbe Bob och Elsa.


                             


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0