Söndag

Idag har det inte varit lika fint väder som igår. Det har varit molnigt och blåsigt. Jag och Bob åkte till pappa en runda, satt ute i trädgården medans pappa och Anna räfsade ogräs. Vi stannade bara en stund. Vi åkte hem till Tobbe igen och jag började städa och plocka. Mamma, Ellen, Ebba och Fiffi kom förbi en runda, Ebba skulle prova sin grundform till mönstret för balklänningen, men jag vet i tusan hur jag har räknat det fattades typ 1 dm i ryggen och jag får nog ta och göra om mönstret. Men som tur är så tar det inte så långt tid. Efter att Ebba provat grundformen så kokade jag lite kaffe och tog fram kakan jag bakat, Blev en stund i köket med mamma, Ellen och Fiffi, Ebba är en trött tonåring och låg och sov i soffan med Bob. Jag längtar tills vi ska äta, för jag har tagit fram räkor för tining, och jag ska äta rostbröd med vitlökssmör och räkor ikväll, det var så sjukt länge sedan. Nu ska jag lägga mig i sängen och läsa lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0