Singoalla

Nu har jag verkligen varit dålig på att blogga. Vi har haft fullt upp hela helgen eller ja egentligen från Torsdag till nu. Det har verkligen varit kanon väder och vi har bara glassat. Jag orkar inte dra allt som hänt men en liten summering ska jag väll kunna ge er. Igår så åkte jag, Tobbe, Bob och Henke P in till stan för att jag behövde några nya plagg till garderoben jag, Tina och Johanna skulle ju ut på kvällen så ett linne och en kofta handlades samt en flaska rosévin införskaffades och las på kylning medens jag fixade till mig. Innan det var dags för fest så lagade vi lite mat och satt på balkongen och hade det bra, det blev en egengjord potatissallad och till de så serverades kassler och sallad. Efter maten så drog Tobbe iväg till Nenne medans jag åkte ut till Lindsdal för att hämta tjejerna och lämna Julia hos en kompis. Tina och Johanna hade varit på släktträff och nu var det dags för tjejträff, det var sambo och barn fritt hemma. Tiden snurrade på och Tobbe kom hem runt 20:30, det var faktiskt så trevligt att jag glömde av tiden helt. När vi väl kollade på kockan och insåg att det var dags att åka men tror inte då att vi gör oss redo för att åka utan dricker lite till och pratar på och till slut så hade vi missat den bussen också, då det fick bli en taxi till Krögers. Jag måste säga att även om mitt huvud inte är med mig idag så är det helt klart värt de för jag hade riktigt trevligt. Nu sitter jag med huvudvärk i soffan och väntar på att Sabina ska komma hit på en fika, och det bästa av allt är att jag bjöd hit henne och inser att jag näst in till är strandsatt då jag inte har någon mjölk eller fikabröd, känns lite fräckt att bjuda in någon och sen be om köpa med sig fika ha ha. Men å andra sidan så brukar jag alltid ha med mig fika till Sabina så, och jag har ju faktiskt lovat henne att baka radiokaka någon dag så de får jag allt ta och bjuda igen på. Ne nu ska jag mysa med Bob och ta mig en huvudvärkstablett. Och just de en sista sak är att singoalla finns nu med lakritssmak, sjukt goda,

   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0