Onsdag


Idag ska vi till veterinären vid 14:30 för att vaccinera lille Bob, vi ska också kolla vad det är för något han har fått vid svansen, jag tror det är ringorm men vi får se vad veterinären säger, hoppas det är lätt att bota och inte bestående.  Sen bär det av till jobbet igen för att jobba mina sista 45 min, eller ja jobba och jobba, sitta på möte är väll mer korrekt. Det har börjat bli sämre väder nu, grått, molnigt och blåsigt. Jag som ville ha sommar och sol, semester, ligga på en strand och äta Ben and Jerry, vara brun och fin. Men inte, här sitter man blek och torr, jag känner mig som dom 3 F:en, fet, ful och finnig. Som tur är så har jag en sambo som älskar mig ändå. Men nu är det dags igen för att ta tag i livet och gå ner dom sista kilona, nästa månad är det jag som köper ett par joggingskor, kan ju inte hålla på att skjuta upp på saker och ting. Jag har aldrig förstått mig på folk som har nyårslöften, som en klassiker,

- Mitt nyårslöfte är att gå ner i vikt.

Men hallå, mitt råd är att du istället lovar att sluta skjuta upp saker. På tal om något helt annat så slutar jag 16:15 och ska göra klart Ebbas mönster för balklänningen, ta ut nya mönsterdelar, och så är det bara till att hoppas på att det blir bra denna gången, men det som oroar mig nu är hennes axel. Jag hoppas bara att det blir bra någon gång. Jag har föresten beställt några meter ljusrosa tyg med vita prickar på, ska sy några stolsdynor till balkongen, tyvärr var den ljusrosa vaxduken med vita prickar på slut, den skulle jag haft till att dölja det fula balkongstaketet, så jag ska allt ta och beställa en gång till, och då ska jag beställa lite mer tyger, bland annat lite tyg till ett överkast till sängen samt några kuddar och mycket mycket mer. Nog pratat om tyger och mönster, ikväll efter jag fixat det sista så ska jag ut och gå en lång promenad, för jag antar att Tobbe ska kolla fotboll eller något liknade. P åtal om Tobbe så överraskade han mig igår och jag blev mycket glad. Jag hade sjukt mycket att tänka på igår, Efter jobbet skulle jag hjälpa Henke med ett CV och så skulle jag städa, tvätta, göra mönster, baka till team mötet idag, diska, rast Bob och så sist men inte minst så skulle jag vika tvätt. Men när jag kom hem så hade Tobbe Vikt tvätten, städat, diskat och när jag ringde Henke så hade han fått hjälp med att skriva sitt CV. Det var en lättnad och en fin gest av Tobbe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0