Fullrulle

Idag har jag fått mycket gjort och det känns bra. Jag tog lite ledigt från jobbet och åkte in till stan med Challe. Jag införskaffade mig ett par svarta ballerinaskor och en ljusrosa och vitrutig BH också. Jag hittade sjukt mycket fint jag ville ha, men då Tobbes före detta arbetsgivare inte betalar ut hans semesterersättning självmant, utan att facket måste dras in så är det ut nu lite kärvt om pengar denna månaden. Så tack vare dom får jag avstå från allt fint jag hittade. När jag kom hem gick jag och Tobbe ut med Bob, vi gick förbi affären och handlade lite mat. Verken jag eller Tobbe hade ingen större lust att ställa oss och laga mat så vi köpte bara tjocka korvar som vi grillade och till de serverades de potatissallad delux. Vid klockan 20:00 hade Tobbe bokat tv då det var hockey. Själv passade jag på att få Ebbas mönster till klänningen klart och det känns skönt att ha de gjort. Nu kommer mamma och Ebba på söndag för att prova mönstret och om det nu passar som det ska så är det dags att ta ut mönsterdelar och börja sy. Börjar ju känna mig lite smått stressig över denna klänning då den ska vara klart tills 20090524 och de är ju rätt snart. Efter stöket med klänningen så gick jag och Bob ut på en kvällsrunda och jag längtar verkligen tills han orkar att gå långt, nu blir det ju bara en runda på ca 20-30 min. Imorgon är det torsdag och sista jobbdagen för denna veckan, men det är också valborg imorgon och kvällen ska spenderas hos Tina med en grillning och trevligt sällskap. Man kan lugnt säga att jag har fullt upp just nu. Imorgon valborg, fredag kommer tjocka släkten och Björn min kusin kommer in till mig och Tobbe för att dricka lite öl och umgås, på lördag så är det kalsa för min farmor som fyller 85 år, så det är därför hela tjocka släkten är i stan, och sist men inte minst så kommer ju Ebba och mamma på söndag för att prova in klänningen. Så ni kan nog inte räkna med att jag kan hålla er uppdaterade. Men jag ska göra ett tappert försök.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Maja,vi ska åxå vara med imorrn :D Glöm inte de

2009-04-30 @ 08:00:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0