08:30

Arbetsintervjun gick kanon. Allt kändes bra. Det var ca 100 sökande och hon hade valt ut 16 och ska nu välja ut 3 stycken som blir anställda. Jag skulle få svar i slutet av veckan eller i början av nästa vecka. Det är bara vänta och se. Jag har suttit på körskolan från 10:00 till 15:00 och pluggat teori. Det går bra och jag tycker faktiskt att det är rätt kul att plugg, det är ju inte något som tillhör min starka sida vanligtvis. Och idag köpte jag en groddmaster, så jag ska odla alfalfa groddar och solrosskott, I LOVE IT och Tobbe gillar faktiskt solrosskott så nu ska vi göra massa fina sallader och mackor. Jag berättade för Tobbe vad vi måste köpa när vi flyttar ihop. Vi ska ha kaffebryggare samt brödrost, vattenkokare samt smörgåsgrill och allt i metallicrött, och så är det massa andra saker också som jag inte tagit upp än då jag måste bearbeta honom så han inte tycker det blir för mycket att köpa, man får inte vara dum. Imorgon ska jag jobba och börjar då 08:30 och slutar 17:00. Vid 19:30 ska jag vara barnvakt till Vilja och Elof. På Fredag är det löning och jag ska köpa tyg. Jag är riktigt sugen på att sy en sådan klänning som är på bilden, men den ska vara svart så klart .Kan nog bli en fin nyårsklänning. Jag ska försöka att spara lite pengar också. Det är ju snart jul också och det är ju endel att köpa till Pappa, Anna, Vilja, Elof, Ellen, Ebba, Mamma, Lasse, Tobbe, Julia, Tobbes föräldrar, Tobbes syster och sambo samt lill Maja och Mormor Usch nu ser ju det blir endel. Det som är jobbigast är ju att jag aldrig hittar något jag tycker passar då Kalmar inte är den roligaste staden för presenter. Men snart har jag ju mitt körkort och då ska jag ta och Tobbe åka bland annat till växsjö och kolla julklappar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0