Sushi och Kroppkakor

Söndagen började självklart med att jag och Tobbe vaknade, vi låg kvar en lång stund i sängen och pratade. Jag skickade senare iväg ett sms till Challe och frågade om hon skulle ha kaffe, och självklart så var hon sugen. Vi tog en morgon kaffe och pratade massa skit, jag kokade sushiris mellan kaffen skitsnacket och disken. Elin kom vid tolv tiden då det var dax att göra sushi, vi bestämde i fredags då både jag, Elin, Petra och Maria jobbar sent och har lunch samtidigt att vi skulle äta sushi. Sushin blev kanon fin och det blev inte några, självklart lägga upp bilder både från idag och från imorgon. efter allt fixande och trixande med sushin satte vi oss i soffan och drack ännu mer kaffe och Elin ville då spela Nintendo 8 bitas, men la snabbt ner det då hon insåg att hon inte var lika bra som hon var för 11 år sedan.

     

Tobbe hade fått för sig att han skulle göra kroppkakor till kvällsmat och bad mig cykla förbi en affär för att handla fläsk. När jag kom hem till Tobbe hade han förberett med att hacka lök och skalat potatis. Jag började med att skära fläsket och Tobbe rev potatis. Både jag och Tobbe trode nog att det skulle vara svårare än vad det var men dom blev faktiskt riktigt fina, det ända vi skulle tänka på nästa gång var nog att ha lite mer salt i vattnet men annars var dom kanon. Efter en helg med mycket hushåll satte vi och och kollade på film. Tobbe var så mätt att han knappt kunde röra sig, själv åt jag med måtta som det så fint heter och slapp få magknip.

                    

Imorgon börjar jag jobba 12:45 och ska hinna med en hel del innan jobbet

schemat lyder

Ut och springa
Duscha
Frukost
Plugga teori
Åka hem och hämta sushin
Åka till jobbet och lämna sushin
Åka förbi vägverket
Handla ingefära till sushin
Sen är det jobb dax

Nu ska jag gå och bada,


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0