Så fantastiskt trög

Igår när vi gick och la mig ställde Tobbe sin klocka som vanligt på 05:10 och jag min på 07:00. Men jag undrar vad det var jag inte kopplade under tiden jag ställde klockan. Jag börjar ju 08:45 jag behöver väll inte gå upp 1 timma och 45 min innan, 45 min hade räckt. Ja ja men nu sitter jag här i soffan och kollar nyhetsmorgon och jag tycker det är rätt mysigt, har tänt ljus och dricker te. Jag är inte alls sugen på att gå till jobbet idag, jag är så trött på att sitta på samma ställe och svara telefon. Jag behöver ett mer aktivt jobb. Men samtidigt vet jag inte vad jag vill jobba med. Ska göra ett massutskick med cv:n så får man se om man får något svar, Imorgon är det fredag och jag är ledig, så skönt, jobbar bara en dag denna veckan men jag har haft massa annat att göra plus att jag varit sjuk. Imorgon ska jag och Tobbe bara vara hemma och mysa laga mat och äta grönsaker med dipp. Jag vill ha helg nu. Jag tänkte jag skulle börja med ett mönster till klänningen, men än så länge har jag inte löst mönsterdelen för bröstet, men det ska nog inte bli något problem. Kommer bli kanon snygg. Men jag är ju sjukt svag för rosetter och har en idé om en klänning som jag också vill ha. Jag måste också ta och sy en bowlingskjorta till Tobbe. Men det finns ju inget hinder för vad jag kan sy eller hur mycket. Det ända som är ett litet hinder är min tid och min lilla lägenhet, behöver en större lägenhet och hoppas på den jag ska kolla på nästa vecka. Borde också kolla upp lite tyg grossister i veckan så jag kan köpa lite tyger, det är ju lite billigare hos en grossist, annars så får jag ju skatta på skattade tyger och de är ju sjukt onödigt. Men jag ska lägga upp en bild på den klänningen med rosetten jag vill ha men självklart måste lite ändringar göras, bland annat ska rosetten sitta bak och inte fram, men jag tycket om de veck som är mitt fram på den rosa, behövs ju inga insnitt på denna modell, det ser lite mer elegant ut med de insnittet.  Den ska nog vara i rött thaisiden. Båda klänningarna kommer bli sjukt fina. Och jag vet att ni är avundsjuka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0