Lyxhustru

Jag sitter i soffan och Tobbe lagar mat, de är så det ska vara. Ikväll blir det potatisgratäng, kött och sallad. Efter maten ska jag bada. Just de jag var inne på Ca-fastigheter.se och kollade lägenheter och hittade en 3:a på kungsgårdsvägen i Kalmar den kostade 5034 kronor och min jävla 2:a kostar 5380 kronor klart jag ska ringa på den annars vore jag korkad. Det ända som hindrar mig är att det är tre månaders uppsägning på min lägenhet idag och denna var ledig omgående, men dom kan ju inte räkna med att man ska kunna flytta in så snabbt. Jag ställde mig i bostadskö hos CA när jag var 17 och har faktiskt förtur och nu kan bara hoppas på att ingen annan har varit i bostadskön mer än 6 år som jag faktiskt har. Lägenheterna på kungsgårdsvägen är kanon dom är i 50-tals stuk och bra planlösning samt en bra balkong som är ett måste i varje lägenhet. En gammal vän till mig bodde i en av dom lägenheterna och jag gillar dom skarpt. Så nu håller jag tummarna, ska ringa imorgon och anmäla mitt intresse. Det ända jag kommer att sakna med min lägenhet är min tvättstuga, det är guld värt att ha egen tvättmaskin och torktumlare och jag kommer sakna det varje sekund som jag inser att det inte finns en tvättid när jag behöver, men man vänjer sig. Nu kom Tobbe och spelade upp massa "roliga" låter på youtube och jag är måttligt road hehe. Imorgon ska jag hem till Challe och dricka kaffe och prata skit, känner att jag har endel att prata med henne om, får nog ta med mig kameran också då det börjar bli rätt tomt med bilder på bloggen. Men nu ska jag ut och hjälpa Tobbe med maten och jag tog faktiskt tag i disken innan så Tobbe slapp de efter en hård dag på jobbet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0