Bäbisar och body pump

Igår var jag hemma hos Emmy och lilla Lucas. Han var så liten och söt, jag får aldrig nog av bäbisar. Han låg och stirrade på mig med sina små ögon. Eller han stirrade nog på mina glajjor och inte på mig egentligen. Men även att han bara är en månad så är han så med och så nyfiken. Jag var nog hos Emmy och Lucas i 3 timmar och det kändes som en timma, tiden gick så fort. Jag ska nog börja bearbeta Tobbe lite tror jag he he. Vid halv fyra mötte jag upp Tobbe vid maxi då vi behövde handla inför kvällen. Vi cyklade sedan hem och började med maten. Tobbe lagade fläskfilé och klyftpotatis, mycket gott. Vi la oss i sängen och kollade film och somnade rätt tidigt men det var skönt, för när kockan ringde i morse och det var dags för body pump så var jag glad över att vara utvilad. Vi åt frukost och cyklade till gymmet. Jag mötte upp Anna och Emma utanför. Vi gick ner till källaren och Tobbe gick in på gymmet. Jag och Emma överskattade nog oss själva med att ösa på med 20 kg på skivstången, det var egentligen inte så tungt under själva passet men när jag skulle lyfta över skivstången från axlarna och över huvudet, fy faan. Men jag tänkte hela tiden att jag inte kunde förnedra mig själv genom att be Emma ta ner skivstången. Det var en tuff och svettig timma. Efter passet berättar emma att hon tänkt samma tanke som jag, jag kan inte förnedra mig genom att be någon hjälpa mig ner med skivstången. Vi duschade och gjorde oss inordning för att gå vidare till stan. Där mötte vi upp Pappa, Micke, Noa, Felix, Elof och Vilja. Vilja skulle på funky kids och dansa så vi andra gick en runda på stan. När Vilja dansat klart var det dags för lördagsgodis. Vi gick sedan och fikade och en kaffe satt kanon. Pappa, Micke och Felix begav sig till fotbollen, Kalmar FF och Göteborg spelar. Vi andra gick hem till pappa och Anna. När fotbollen är slut kommer alla hem och även Tobbe. Kommer att bli en trevlig kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0