Frost

Shiiit vad de var isigt idag när jag skulle till jobbet, Frost över allt, fick skrapa min cykel från frost. Mina händer var helt stela efter min cykelfärd på 15 min. Men väl på jobbet tog jag mig en stor kopp kaffe och en ost macka till frukost. När klockan slog 08:00 och slussarna öppnades så fanns det ingen återvändo, det har ringt så sjukt jävla mycket idag och dagen gick mycket fort. Jag tog 81 samtal idag så det blir alltså 10 i timmen jag ligger i fas. Det var soligt under dagen men när man äntligen slutade hade solen försvunnit för länge sedan, så det var bara till att sätta sig på cykeln och cykla så snabbt man kunde för att inte frysa ihjäl. Jag mötte Julia i Berga och vi handlade inför mitt bullbak samt Tobbes brödbak. När vi kom hem hade Tobbe börjat med maten så allt var nästan klart. Vi åt korvgryta med knäckebröd. Nu hjälper Tobbe Julia med bröden eller ska jag kanske säga att det är Julia som hjälper Tobbe med bröden, då det var hans ide, det kallar jag barnarbete. Imorgon börjar jag jobba 09:30 och slutar 18:00 och jag är inte alls sugen på att jobba så sent, men jag får väll vara glad över att det inte är till 21:15 för dom passen är riktigt dryga när man inte känner för att jobba kväll. Nu ska jag ställa mig i köket där jag hör hemma och baka bullar Till hjärtat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0