Sölves bed and breakfast

Har varit datorlös hela helgen och det har varit riktigt skönt. Jag vet inte riktigt vad jag ska börja med att berätta. Det har hänt så mycket saker och roligheter. Fredagen var lugn och skön. Mat och dricka samt mycket prat. Men blev en hyfsat tidig kväll ändå. När vi vaknade på lördagsmorgon hade Sölve dukat upp frukost och jag kan lova dig att där fanns allt man bara kunde tänka sig. Det är så gott att äta frukost när man kan välja på så mycket, det är ju skillnad när man är hemma hos oss där vi aldrig har mer än ost eller leverpastej. Men nu var det två olika skinkor, leverpastej, korv, ost, grönsaker, flera sotters bröd. Och inte nog med allt detta så när jag hade tagit min morgondusch så hade Sölve dess utom bäddat våra sängar???? Sicken service. Man skulle kunna säga att jag och Tobbe har varit på hotell i helgen, Sölves bed and breakfast. När vi ätit klart så får jag och Tobbe för oss att vi ska gå och hälsa på min mormor som bor 1 mil längre bort. Vi började traska och när vi nästan var framme har Tobbe sådan skoskav så han inte kunde gå, så vad ni än gör gå aldrig 1 timmas promenad i ett par Dr Martens, men för mig var det i och för sig lugnt. Men lata som vi var så gick vi inte tillbaka utan mormor fick agera taxi. Väl hemma hos Sölve så börjar vi förbereda inför kvällen. blev en tacosgratäng. Vi kunde inte riktigt bestämma oss för om vi skulle åka in till Kalmar och festa eller om vi skulle vara kvar hos Sölve. Vi satt och drack och velade, först bestämde vi oss för att dra till storstaden Kalmar och skita i hålan Ålem men planen tog en annan vändning och vi bestämde oss för att pröva utelivet i hålan Mönsterås. Det fanns en krog som egentligen var en pizzeria men vist man kan inte säga något förens vi har kollat. Vi beställde taxi och tog på oss dansskorna. När vi äntligen var i Mönsterås så träffar vi 3 små skinns. Tobbe sa till mig efteråt att han tyckte vi skulle adoptera den ena killen, Men jag tyckte att vi allt får ta och vänta tills lille Sid är i världen och inte adoptera någon som är 13 år, då hade jag alltså varit 10 år när jag fick barn. Våra ögon riktades mot Pizzerian GLADAN och genom våra huvuden flög nog texten vad fan gör vi här, vilket jävla skämt. Men vist nu var vi här och det fanns ingen återvändo. Vi gick in och köpte vars en öl och slog oss ner vid ett bort. Jag kastade mig bakåt mot två damer som säkert sitter där ikväll också, och frågade om vi fick slå oss ner hos dom och självklart fick vi de. Den ena kvinnan hade flyttat till Mönsterås från Stockholm, och jag tänkte är du inte klok. Men Kvällen artade sig och det blev fullt ös med mycket folk i alla åldrar. Kändes som man var på släktträff, alla kände alla och hade nog en relation till varandra på något sätt. Vid tvåtiden så drog vi hem och jag däckade mer eller mindre medans Sölve och Tobbe fortsatte festen. Och jag kan lova dig att idag när jag vaknade så trodde jag att min sista dag var kommen, jag var så &%¤#?&%¤(&%#¤ bakfull. Jag ska aldrig mer dricka ½ sprit själv innan jag går ut. Det har varit så synd om mig idag och är det fortfarande vill jag lova. Till frukost fick vi i alla fall tacosgratäng som vi egentligen skulle ha ätit igår innan vi gick ut men som inte blev av. Ni kan ju tänka er vilken fin form jag är i idag. Ingen mat plus att jag är dö förkyld och så en halvliter Bacardi Razz på de. Ne nu ska jag lägga mig i sängen och dra något gammalt över mig, och Tobbe är ju faktiskt gammal så de passar ju bra.
Fan att jag glömde min kabel till digitalkameran för jag har riktigt mycket bra bilder från helgen. Men jag får hämta den någon dag så missa inte mina bilder sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0