En hel helg av synd och dansband

En helg av synd. Denna helgen har varit mycket trevlig. Jag har haft fullt upp hela helgen. Fredagen började med att jag och Helen var på stan och käkade pizza, mycket snack och lite verkstad, ne då vi fick endel gjort också. Efter att jag gjort stan osäker med Helen så bar det hemåt. Som jag skrev tidigare hade Tobbe städat och börjat förbereda maten. Marcus och Lola kom ju och festen var igång. Dansband för hela slanten baby. Vi grundade med Larz Kristerz och annan skön musik. Det var mycket dans och lite sprit. På lördagen vaknade jag och ville egentligen bara somna om. Jag ringde Tina då vi bestämt att i skulle ses under lördagen. Tinas son Eddie skulle på kalas i stan så Tina hämtade upp mig och vi gick en runda på stan. Tina frågade om vi inte skulle ta och käka lite medans Eddie var på kalas. Tina var sugen på pizza så vi gick till Italia och käkade. När kalaset var klart åkte vi och handlade och sedan körde vi hem till mig, Lemmy var tvungen att få mat. Efter att vi matat Lemmy så körde vi hem till Tina och Eddie. Tina och Eddie hade köpt en film på stan som vi skulle titta på men innan vi satte oss i soffan så skar vi upp lite grönsaker och gjorde nacho med riven ost och in i ugnen, självklart blev det salsa och vitlöksdipp och jag kan lova att det var gott. Jag åkte hem vid 20:30 och när jag kom hem så var Marcus och Lola på besök hos Tobbe. Dom satt och kollade på dansbandskampen och drack rose och glögg. Jag var så sjukt trött och orkade nästan inte vara social men jag gjorde mitt bästa. Efter att Marcus och Lola hade åkt la vi oss i sängen och kollade film men jag somnade direkt. När jag vaknade upp på söndagen så var klockan 10:00 och jag kände att det var behövligt att sova till 10:00 istället för att gå upp 08:00 som vi brukar göra. Jag gick och badade i sjukt varmt vatten men så skönt. Tobbes pappa kom och hämtade oss vid 11:30 och vi åkte till bauhaus för att kolla virke och beslag till terrariet. Jag kan lova att bauhaus har allt vi behöver och mer där till. Vi åkte runt till lite andra ställen och sedan bar det av till Lindstal för att kolla modellen till terrariet som Anders hade byggt. Anders ville bjuda på mat och det blev pizza men jag kände, inte en dag till, så jag tog en sallad. Nu får det vara ändring på kosten, jag har varit lite ur fas men imorgon blir det ändring. Jag märker ju att jag inte orkar med hälften av allt jag vill göra när jag inte äter ordentligt. Man borde tänka längre innan man stoppar i sig massa skitmat, och jag vet ju att om jag äter regelbundet och skiter i skräpmaten så mår jag bättre men vem faan gör inte de. Ne nu är det slut med junkfood och annat äckligt. Nu ska jag gå och vika min tvätt och hänga upp allt de blöta.


Jag har tyvärr inga batterier till min kamera nu ikväll men lovar att fixa. Har ju bilder från i helgen och förra helgen också.


Kommentarer
Postat av: Maracas

Stort tack för dansen! och helgen. Mycket trevligt såklart!

2008-11-23 @ 20:15:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0