Vargen

Jag var förbi en runda hos pappa innan idag och kollade på husbygget. Det kommer bli kanon fint, men vi kommer inte kunna fira jul där vilket egentligen var tanken. Vi får istället trängas 13 personer på 62 kvm men det är ju bara mysigt. Jag ville upp på loftet och kolla, men för att komma upp på loftet var man tvungen att klättra på en gammal trästege som inte såg mycket ut för världen, men den gick som tur var inte sönder. Men måste erkänna att jag verkligen inte gillar stegar eller rangliga byggställningar, höjder är inga problem men att man ska behöva sätta livet till bara för att komma upp de är det inte värt, och vägen ner är ju lika jobbig den, nog pratat om höjder och annat jag slipper ju i alla fall stå på en ranglig byggställning.

   

Vid 13:30 så cyklade jag in till stan för att köra med Helen. Det gick bra det ända jag skulle tänka på var att hålla nära till mitten när jag gör en vänster sväng, och de ska jag väll komma ihåg. Efter körningen så mötte jag upp Tobbe vid kina Livs där Tobbe kulle köpa snus. Vi begav oss hemåt. Men tro inte att det blir lugnt för att vi kom hem ne ne. Vid 15:40 så mötte jag upp mamma för att hämta lite banankartonger så jag kan börja packa, vi fick ihop hela 12 stycken, så det räcker nog ett tag. Efter rundan med mamma var det dags att laga mat, Tobbe och Julia åt köttfärssoppa och jag åt grillad kyckling med sallad och gurka. Efter maten så började Tobbe och Julia att städa medans jag satt med bena högt i soffan he he, dom ska ha visning på lägenheten imorgon. Vi har suttit och kollat lite bilar på blocket och det viktigaste är att den inte drar med än 0,5 liter milen. Så jag har bestämt att jag vill ha en vw polo som drar typ 0,3-0,4 liter milen, perfekt för mig och Tobbe. Ne nu ska jag sätta mig i soffan med hjärtat och mysa lite.


Hittade förresten en teckning som Vilja hade målat. Det var en gul katt, en varg och tre tjejer. Min favorit är vargen. Man kan inte bli annat än glad


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0