Talangfull

Sitter hemma i sängen med datorn i knät. Skönt att veta att jag är ledig imorgon. Blir i alla fall stan hur eller hur, kom på att jag måste köpa alkohol inför kvällen och så fyller ju Vilja 5 år imorgon och vem ville inte ha paket när man fyllde 5 år så det måste också införskaffas imorgon. Egentligen borde det vara hur lätt som helst att köpa en present till en 5 åring men ne tydligen inte. Vilja älskar ju Hello Kitty och jag har lite idéer om vad det ska bli men vi får se vad jag hittar det är ju snart jul också. Har inte orkat re i skiten hemma, är egentligen ingen idé att städa då det kommer se lika stökigt ut som förut, det står kartonger överallt och ingen ting är på sin plats men det är ju trots allt bara ca två veckor kvar tills vi flyttar och där av all röra. Men jag vet ju hur skönt det är att vakna på morgonen och komma ut till en nystädad lägenhet, nu blir jag bara stressad av att vara hemma och att behöva se all skit gör att jag mår dåligt, usch. Kommer bli svårt att hitta någon plats där jag kan sy imorgon, men jag får inta garderoben där sybordet nu står, ska bli kul att använda min kära overlock, det var riktigt länge sedan jag körde på den min gamla pfaff har jag ju använt en del när jag sytt upp byxor och bytt blixtlås men det var riktigt länge sedan jag verkligen gjorde ett mönster och sydde t.ex. en klänning. Jag måste skärpa mig, jag vet att pappa tycker jag slösar bort min talang. Så förlåt pappajag lovar att det ska bli ändring.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0