Julafton hos chewbacca

Julafton var kanon, mycket trevligt i gott sällskap. Det var jag, Tobbe, Vilja, Elof, Ellen, Ebba, Anna, Pappa, Annas bro Dan, mamma Eva och pappa Lars. Jag och Tobbe hade gått upp tidigt för att göra små vita kroppkakor, det var svårt vill jag lova, men dom blev helt okej.  När vi kom fram till pappa så möttes vi av två glada spralliga barn och Elof skrek GOD JUL TOBBE. Tobbe och Elof började lägga ett pussel och spela lite memory, Elof vann storslaget. Jag stod i köket och tjatade med Ellen, pappa och Ebba drack lite öl och väntade på maten. Det var mycket på julbordet i år då Anna och hennes familj hade lite nya rätter som dom brukade ha på sitt julbord, bland annat rökt älg hjärta, sjukt läskigt. Men jag kan inte säga att det var äckligt då det bara smakade rökt men bara tanken på vad det var fick mig att rysa, men nu har jag smakat de också. Tacka vet jag köttbullar, kroppkakor, skinkan, revben och icke att förglömma rödbetsalladen. Efter maten var det paket dags, tomten kom och Elof blev rädd. Men jag förstår varför barn blir rädda för tomten, han ser ju skräckinjagande ut med en äcklig mask. Elof hade gjort ett paket till tomten med alla sina nappar i, men pappa fick överlämna det till tomten då Elof inte vågade. Efter tomten så åt vi efterrätt, en apelsinsallad med valnötter, granatäpple, choklad, kanel och citronmeliss mycket gott. Jag skrattade sjukt mycket när Elof skrek till pappa, HEJ CHEWBACCA, va får han allt ifrån, 3 år gammal och helt vild. Vid 19:30 så åkte jag och Tobbe för att möta muskel Andes, vi cyklade sedan till Nenne och efter en stund kom också Larry, vi satt i Nennes kök och pratade, efter en stund så åkte jag till pappa igen medans Tobbe stannade kvar hos Nenne. Vid 00:00 så åkte jag hem och la mig i sängen och väntade på Tobbe. Han kom vid ca 00:30. Slutsummeringen blir en mycket lyckad julafton med mycket skratt. Idag blir det att fira med mamma och Lasse, som tur är blir det ingen julmat utan en god kalvstek med potatispuré och rostade rotfrukter. Jag har massa fina bilder från igår som jag ska lägga upp när jag kommer hem, får allt ta och bli bättre på att lägga upp bilderna samtidigt som jag skriver, men jag har ju inte varit så duktig på att skriva nu på några dagar, skärpning Maja. Nu ska jag springa ner till maken och köpa julmust.

Hörs senare.

                               


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0