Glädjen bara dog

Sicken dag. Den har bara svischat förbi. Jobbet gick bra som vanligt. Efter jobbet så mötte jag Tobbe i berga för att handla lite mat inför kvällen, det blir fetaostfylld kyckling med haricot vert, kokta morötter och grillad paprika till. Vi får ju inte glömma att det är sista avsnittet av färjan, så vid 20:00 sitter jag och Tobbe bänkade framför tv:n med ett leende på läpparna he he. Och om en timma så ska vi kolla julkalendern, man måste ju se vad det är för något och om det är något att ha. Jag skulle ju ha bakat lussekatter och köpt glögg så hade mysfaktorn varit på topp, i och för sig så skulle man behöva ha persiennerna nerrullade så man inte se det tråkiga vädret. Men ingen glögg och igen lussekatt och heller ingen snö vad är det för julstämning? Jag hoppas innerligt att snön kommer till julafton och att det blir riktigt vinter, men förutsättningarna är ju inte dom bästa. Jag kom i chock när jag klev in på Baronens köpstad för att kolla julklappar. Dom hade ju byggt om hela köpcentret och mitt i allt ihop så står det en orange palm och blinkar hysteriskt och denna palm är inredningen för en glassbar. En glassbar i december? Jag är trött på rosa granar, med hysteriskt blinkande lampor i olika färger låt oss bara ha en vanlig &%?¤#%¤#&/ jul för &%?#"% är de för mycket begärt? Usch nu spred sig ångersten i mig och det ända jag gläds åt nu är att jag lyckades byta till mig en tidig tid imorgon så jag slipper jobba 11:15 - 19:45 börjar istället 07:45 - 16:15 hur skönt som helst. Ne måste smälta detta nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0