Flanellskjortansdag

Igår fick vi en oväntad överraskning. Min kusin Björn från Helsingborg ringde och sa att han och Arvid var på väg upp  till Kalmar för att fira flanellskjortansdag. Så jag och Tobbe fick avbryta vår flytt för att fira flanellskjortansdag. Vi mötte upp Arvid vid tågstationen vid 17:00 åkte sedan till maxi och mötte upp Björn, och man kan ju inte fira flanellskjortansdag utan flanellskjortor så snabbt in på maxi för att köpa flanellskjortor. Vi körde hem till Tobbe där Marcus satt och väntade. Stereon snurrade med Onkel Konkel hela kvällen. Vid Tio tiden körde vi in till stan först en runda på KM där vi mötte upp Björns vänner Tuben och Håkan. Efter några öl på KM så gick vi till the rock. När festen började avta så körde jag hem Marcus till Smedby och sedan hem till Tobbe. Vi gick och la oss och klockan slog 02:30. Jag vaknade i morse av att mamma ringde och undrade om jag behövde bilen mer. Arvid skulle med ett tåg vid 13:00.Vi kom till stationen en stund innan och precis när vi ska gå in på stationen så kommer det en mycket förfriskad gubbe och kör med sin rollator rakt ut för 4 trappsteg och ramlar rakt med huvudet i marken. Vi ringer ambulans då han blöder från huvudet. Ambulans kom och tog hand om honom, och jag kan inte annat än att tycka synd om honom. Efter att vi lämnat Arvid vid tåget så gick vi för att äta frukost. Efter en ointressant frukost så körde vi hem till mig, jag kände att en dusch var behövligt. Plockade lite samt tvättade och rensade avloppen. Vi körde vidare till pappa då Björn ville träffa dom samt kolla in huset och utbyggnaden. PÅ hemvägen beställde vi vars en pizza. Så nu sitter vi här och kollar film och trycker i oss pizza. Tur att jag ska lämna bilen imorgon.

                                       


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0