Dansbandskampen

Snart är det dags för finalen i dansbandskampen. Självklart hejar vi på Larz Krizter. Jag, Zugge, Henke, Tobbe och Ellen sitter bänkade i soffan fulla av förväntan. Ölen står på kylning och stämningen är på topp, ur stereon skrålar det dansband och Tobbe sjunger med för glatta livet. Har fått en del uträttat idag, har bara tre paket kvar att fixa, till Vilja, Elof och Anna. Men jag vet exakt vad jag ska ha så det tar ingen tid. Men jag har lite smått ångest över tisdag, jobbar till 16:15 och direkt där efter så ska jag in till stan och handla det sista, sedan bort till Maxi och handla ingredienser till små vita kroppkakor samt julgodis och icke att förglömma ÖLEN inför juldagen. Klappar ska slås in och skinkan ska kokas och griljeras, godis ska kokas och rimmen ska skrivas, hur ska jag hinna. Tur att Tobbe har semester och kan börja innan jag sluta jobbet. Nu ska jag vara social med grabbarna.

Ciao Bella


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0