10:30

Idag sov jag längre än vanligt, när jag slog upp ögonen och kollade på klockan så stod den på 10:30. Om Tobbe inte hade väckt mig så hade jag kunnat sova längre. Men istället för att gå upp så ligger han kvar och snurrar och vrider sig, kollar mobilen och kryper närmare mig så jag ska vakna. Efter mycket snurrande och vridande så insåg jag att jag var tvungen att gå upp, och att jag inte skulle lyckas att somna om hur gärna jag än ville. Jag gjorde frukost och fixade till mig. Vi bestämde att vi skulle cykla ut till Tobbes föräldrar och kolla på terrariet som Anders håller på att bygga. Det är ju ca 8 km till Lindstal så det tog sin lilla tid i motvind och kyla. Terrariet kommer verkligen bli jätte fint, det är stort och Lemmy kommer nog trivas kalas. Anders hade ett stort sår mellan ögonen, han hade snubblat i natt och spräckt upp en bit mellan ögonen. Men han hade klarat sig bra ändå. Annika hade bakat saffransbullar med mandelmassa och dom var fantastiskt goda. Vi satt och pratade en stund om jul och annat. Jag och Tobbe kom överens om att vi skulle cykla förbi en runda vi IKEA och kolla lite saker till lägenheten, vi hittade tv-bänk, bokhyllor, vardagsrumsbord och massa andra bra att ha saker, Efter IKEA gick vi in på City Gross och handlade lite mat inför veckan. Vi cyklade hem till Tobbe och lämnade maten och cyklade sedan vidare till mig för att hämta kläder, smink, och icke att förglömma min käraste dator, jag slängde in mat till Lemmy och fyllde på luftfuktaren i terrariet så han klarar sig tills imorgon. När vi kom hem till Tobbe igen så städade jag Larz Krizter och Pärlans bur och gav dom mat, och nu äntligen sitter jag i Tobbes säng och bloggar och har inga som helst planer på att stiga upp, eller jo jag kanske byter sängen mot ett varmt bad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0