Kreativiteten flödar

Idag var det stan som gällde och jag fick gjort de jag var tvungen att fixa, de inkluderar present till Vilja, alkohol till mig samt jeanstyg till en kjol. När jag kom hem så satt Tobbe vid köksbordet och lyssnade musik. Jag började städa och fick det riktigt fint till slut. Efter städandet så började jag med kjolen. Jag hade redan börjat med en grundform och jag kunde då gå direkt på att göra förändringarna som sedan skulle bli mönstret på kjolen. Det är svårt att veta hur mycket jag ska sänka den bak och fram så jag får helt enkelt prov mig fram, men det tar ju sådan tid och jag hinner inte klart med den ikväll. Bättre att göra det riktigt istället för att hafsa sig igenom något, det brukar aldrig sluta bra då. Men jag tror att den kommer bli riktigt fin i slutänden. Jag måste snart börja göra mig i ordning inför kvällens bravader. Kvällen ska börja hos Challe och bär sedan vidare in till stan. Nu ska ansiktet på och håret måste fixas. Bye bye suger.

         


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0