Juldagen och Annandagen

Har haft två riktigt roliga dagar nu, Först juldagen, det började med att jag, Ellen, Ebba, Marcus och Tobbe var hemma hos mamma och Lasse och åt. Som tur var blev det inte julmat utan kalvstek med potatismos med parmesan och muskot i, mycket gott, Tobbe satt tyst i 20 minuter och bara åt he he, Efter maten öppnade vi paket och jag fick lite nya pantonepennor, ritblock samt massa annat, Tobbe fick ett par efterlängtade joggingbyxor av märket Adidas. Alla var nöjda och glada. Runt 19:00 så var det dags att röra på sig om vi ens skulle komma in på söderport. Först lämnade vi Ebba i funkabo och sedan åkte vi vidare till söderport. Det var mycket folk redan vid 19:30. Jag stannade i ca 2 timmar, sedan fick jag nog av allt folk och tog bilen till Danne och Tobbe, satt ett tag och tjatade i Dannes kök och sedan ville dom ut och åka bil, Vi körde först till stan sedan till Öland och sedan in till stan igen och ut till Läckeby och hälsade på Danne K, stackars Danne K, vi väckte honom vid klockan 01:00 när han låg och sov, jag hade nog inte vågat öppna om det knackade på min dörr då. Med andra or så blev det en sen juldag. När vi vaknade på annandagen så gjorde vi oss redo och körde och hämtade Julia körde sedan till City Gross och handlade marsvinsmat samt sågspån, körde hem och åt frukost och lämnade de vi handlat. Vi körde ut till lindstal och hälsade på Zugge och Kevin, var hos dom i ca 1 och en halv timma. Sen var vi tvungna att fortsätta färden till Tobbes föräldrar. Ännu en dag att fira av julen på. Vi brukar alltid fira med Tobbes föräldrar på annandagen i år var vi 12 stycken, Jag, Tobbe, Julia, Linda, Henke, Maya, Siv, Vera, Anders och Annika samt Henkes mamma och Bror. Annika hade lagat kalkon som var supergod. Hon är så himla duktig på att laga mat. Vid 21:30 så kände vi at det var dags att åka hem. Det hade varit fullt upp sedan dan före julafton. Jag och Tobbe satt som två kryss i soffan och glodde rakt fram, och facktum är att Tobbe sover klockan är 10:30,vet inte sist som han sov så här länge,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0